Propozycja „lectio divina” dla wiary w Jezusa Syna Bożego w świetle Mt 14,22-33
Słowa kluczowe:
wiaraAbstrakt
Punktem wyjścia każdej lectio divina jest zawsze zrozumienie tekstu biblijnego. Nagrodą za zrozumienie tekstui zebranie jego orędzia staje się gotowość do przejścia w następny etap lectio divina, jakim jest medytacja. Stanowi ona przedłużony proces lektury, w którym dokonuje się odkrywanie duchowego sensu tekstu biblijnego.W ostatnich dwóch etapach lectio divina odpowiadamy na otrzymane Słowo. Czynimy to najpierw na modlitwie (oratio), która byłaby odpowiedzią na pytanie: „Co odpowiem Panu na Jego słowo?”. Modlitewna odpowiedź na otrzymane Słowo winna następnie przekształcić się w kontemplację (contemplatio), a więc w trwania przy Jezusie, w Jego żywej, bliskiej obecności. Kontemplacja winna być radowaniem się obecnością Jezusa swoim życiu, doznawaniem Jego miłości, przyjmowaniem Jego mocy, wyznawaniem wiary w Niego jako SynaBożego.
Bibliografia
Fabris R., Matteo, Roma 1982.
Haręzga S., Duchowa lektura Biblii, w: Omnia transeunt – Caritas manet. Księga Jubileuszowa dedykowana Księdzu Profesorowi Władysławowi Głowie w siedemdziesiątą rocznicę urodzin, red. H. Słotwińska, L. Pintal, M. Wyrostkiewicz, Lublin 2012.
Paciorek A., Ewangelia według świętego Mateusza rozdziały 14-28. Wstęp – Przekład z oryginału – Komentarz, cz. II, Częstochowa 2008.
Wons K., Ty wiesz, że Cię kocham. Rekolekcje ze św. Piotrem, Kraków 2010.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2014 Zeszyty Formacji Katechetów

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.