Man in the face of the media. Media in the face of man

Authors

Keywords:

media, mass media, functions of the media, influence of the media

Abstract

Contemporary man has to do with the media incessantly, making use of them at home, school, work, at leisure. That is why in the present paper terminological questions were considered connected with the mass media milieu. The author of the paper also presented the classification and functions of the media. In addition, he discussed the problem regarding the influence of the media upon the recipient

References

Adamski A., Media w analogowym i cyfrowym świecie. Wpływ cyfrowej rewolucji na rekonfigurację komunikacji społecznej, Warszawa 2012.

Adamski F., Czy – i jak media oddziałują?, w: D. Bis, A. Rynio, Media w wychowaniu chrześcijańskim, Lublin 2010, s. 71-78.

Banaszkiewicz-Zygmunt (Red.) E., Media. Leksykon PWN, Warszawa 2000.

Dziewiecki M., Ewangelizacja w epoce mass mediów, dostęp: http://www.opoka.org.pl/biblioteka/Z/ZM/mass.html (10.12.2019).

Grzybczak J., Czy oddziaływanie mediów jest skuteczne? Stare i nowsze teorie, „Zeszyty Prasoznawcze” 3-4 (143-144) 1995, s. 17-39.

Krajewska B., Telewizja w recepcji dorosłych – studentów, Warszawa 2009.

Mariański J., Mass media jako nośniki wartości i antywartości, w: W. Zdaniewicz (red.), Religia a mass media, Ząbki 1997, s. 108-127.

Lepa A., Media a postawy, Łódź 2001.

Lepa A., Media w świecie słowa, Częstochowa 2011.

Lepa A., Pedagogika mass mediów, Łódź 2003.

Lewek A., Podstawy edukacji medialnej i dziennikarskiej, Warszawa 2003.

Levinson P., Nowe nowe media, tłum. M. Zawadzka, Kraków 2010.

Łęcicki G., Media audiowizualne w nauczaniu Jana Pawła II, Warszawa 2012.

Many Voices, One World, Unesco, 1980, s. 14-16, dostęp: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000040066 (15.12.2019).

McQuail D., Teoria komunikowania masowego, tłum. M. Bucholc, A. Szulżycka, Warszawa 2007.

Mordarski S., Media w działaniu. Funkcjonowanie środków społecznego przekazu w świetle nauczania Kościoła, Sandomierz-Kraków 2007.

Nowa Encyklopedia Powszechna PWN, t. 4, Warszawa 1996.

Papieska Rada ds. Środków Społecznego Przekazu, Aetatis novae, Watykan 1992.

Paweł VI, Evangelii nuntiandi, Watykan 1975.

Pisarek W., Słownik terminologii medialnej, Kraków 2006.

Popularna Encyklopedia Powszechna, t. 17, Kraków 1997.

Skrzypczak J., Popularna encyklopedia mass mediów, Poznań 1999.

Sobór Watykański II, Inter mirifica, Watykan 1963.

Szpunar M., Czym są nowe media – próba konceptualizacji, „Studia Medioznawcze”4/2008, s. 31-40.

Winiarczyk A., Encyklopedia „Białych plam”, t. 12, Radom 2003.

Published

2020-02-03

How to Cite

Fołtyn, Damian. 2020. “Man in the Face of the Media. Media in the Face of Man”. The Journals of Catechetical Formation 77 (1):9-18. https://zfk.diecezja.radom.pl/index.php/zfk/article/view/23.

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.