„Pedagogy of holiness” in light of John Paul II’s apostolic letter „Novo millennio ineunte”
Keywords:
pedagogy of holiness, John Paul II, Novo millennio ineunteAbstract
The article concerns issues of religious education in the human vocation to holiness. In the article, there have been included indications of John Paul II from his apostolic letter Novo millennio ineunte. The article also presents a vision of holiness and educational means toachieve it. These means are elements of the „pedagogy of holiness”, a term introduced by the pope. The indications relateto the integral educational process put ina personalistic perspective. Such an approach is the foundation for true human development.
References
Chrobak S., Koncepcja wychowania personalistycznego w nauczaniu Karola Wojtyły – Jana Pawła II, Warszawa 1999.
Dajczer T., Rozważania o wierze. Z zagadnień teologii duchowości, Częstochowa 1997.
Jan Paweł II, Adhortacja apostolska Christifideles laici, Rzym 1988.
Jan Paweł II, Adhortacja apostolska Reconciliatio et paenitentia, Rzym 1984.
Jan Paweł II, List apostolski Dies Domini, Rzym 1998.
Jan Paweł II, List apostolski Novo millennio ineunte, Watykan 2001.
Jan Paweł II, List apostolski Tertio millennio adveniente, Watykan 1994.
Katechizm Kościoła Katolickiego, Poznań 1994.
Martins J.S., Święci i świętość według Jana Pawła II, http://www.opoka.org.pl/biblioteka/T/TH/THO/25jp/martins_swietosc.html (dostęp: 15.09.2015).
Mastalski J., Model wychowania w nauczaniu bł. Jana Pawła II, „Verbum Vitae” 21 (2012), s. 253-271.
Rynio A., Integralne wychowanie w myśli Jana Pawła II, Lublin 2004.
Ryszka Ł., Godawa G., Idea licznych beatyfikacji i kanonizacji w pedagogii Jana Pawła II, „Studia Socialia Cracoviensia” 6 (2014) nr 1 (10), s. 209-221.
Sobór Watykański II, Konstytucja dogmatyczna o Kościele Lumen gentium, Rzym 1964.
Sobór Watykański II, Konstytucja o liturgii świętej Sacrosanctum concilium, Rzym 1963.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 KATECHISTS' PERIODICAL

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.