Monitoring and evaluation methods in catechesis
Keywords:
monitoring methods, monitoring, evaluation, catechesisAbstract
The educational process to be complete requires the monitoring of a student’s work. Evaluation is animportant aspect of pedagogical work and a crucial element of a didactic process in catechesis. The purpose of evaluation is to show adegree to which a student’s and a teacher’s achievements meet the set educational goals, which is not an easy task. It requires a great deal of experience from a teacher and must be based onsystematic and regular work with students.Also, evaluation is a difficult process due to a number of factors that may influence an objective and fair assessment of students.
References
Szpet J., Dydaktyka katechezy, Poznań 1999.
Okoń W., Proces nauczania, Warszawa 1961.
Jeliński P., Trudności w ocenianiu, „Ład” 11 (1993) nr 22.
Kulpaczyński S., Katecheci uczą się oceniać katechizowanych, Lublin 1998,
Komisja Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski, Zasady oceniania osiągnięć edukacyjnych z religii rzymsko-katolickiej w szkołach, Warszawa 2008.
Twardzicki B., Katechetyka formalna w służbie wiary, Przemyśl 2001.
Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 1996,
Denke K., Ocenianie wiedzy uczniów, „Życie szkoły” 34 (1979) nr 9.
Lis R., Zagadnienia z katechetyki formalnej, Lublin 1991.
Śnieżyński M., Zarys dydaktyki dialogu, Kraków 1988.
Charytański J., Główne wątki Adhortacji apostolskiej, w: Katecheza po Soborze Watykańskim II w świetle dokumentów Kościoła, red. W. Kubik, Warszawa 1985.
Kruszewski K., Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, Warszawa 1992.
Kubik W., Wychowanie katechizowanych do pełnienia ról społecznych, Kraków 1985.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 KATECHISTS' PERIODICAL

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.