Advertising in the life of a child
Keywords:
Advertising, childAbstract
Collection of advertising content by the child is dependent on its ability to perceptualand emotional development. Thus, the effect of advertising on children is conditioned by age and level of development. In any period of child development is needed prophylaxis. It is difficult to protect children from content advertising, because in dealing with advertising child should not be alone. It is to prepare children for the proper delivery of advertising operations, which rests on parents and educators.
References
Adamczyk D., Sytnik-Czetwertyński J., Od filozofii do teologii. Rozważania o wartościach, Kielce 2007.
Arpad Kowalski M., Reklama dźwignią fałszu?, Warszawa 2000.
Bołoz W., Etyka w reklamie, w: Percepcja reklamy. Zagadnienia psychologiczne, red. A. Strzałecki, Warszawa 1998.
Braun-Gałkowska M., Reklama telewizyjna a dzieci, „Edukacja i Dialog” 5 (1997).
Juszczyk S., Komunikacja człowieka z mediami, Katowice 1998.
Kossowski P., Dziecko i reklama telewizyjna, Warszawa 1999.
Kossowski P., Reklama i dziecko – pedagogiczny wymiar zjawiska, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 8 (1997).
Kwarciak B., Co trzeba wiedzieć o reklamie, Kraków 1999.
Laszczak M., Psychologia przekazu reklamowego, Kraków 1998.
Leszczuk-Fiedziukiewicz A., „Kindermarketing” po polsku – reklama dla dziecka?, „Edukacja medialna” 1 (2000)
Lis M., Pozorne dobro, ukryte zło: edukacja komercyjna w mediach, „Horyzonty Wychowania” 4 (2005) (7).
Marcalik M., Dziecko w świecie reklamy, „Wychowanie na co dzień” 4-5 (2000).
Papieska Rada ds. Środków Społecznego Przekazu, Etyka w reklamie, „L’osservatore Romano” 11 (1997).
Sareło Z., Media w służbie osoby. Etyka społecznego komunikowania, Toruń 2000.
Sobór Watykański II, Konstytucje, dekrety, deklaracje, Poznań 2002.
Wiścicki T., Reklama: wolność wyboru, wolność manipulacji, Warszawa 1997.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 KATECHISTS' PERIODICAL

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.