Advertising in the life of a child

Authors

  • Dariusz Adamczyk The Pedagogical University of Cracow

Keywords:

Advertising, child

Abstract

Collection of advertising content by the child is dependent on its ability to perceptualand emotional development. Thus, the effect of advertising on children is conditioned by age and level of development. In any period of child development is needed prophylaxis. It is difficult to protect children from content advertising, because in dealing with advertising child should not be alone. It is to prepare children for the proper delivery of advertising operations, which rests on parents and educators.

References

Adamczyk D., Sytnik-Czetwertyński J., Od filozofii do teologii. Rozważania o wartościach, Kielce 2007.

Arpad Kowalski M., Reklama dźwignią fałszu?, Warszawa 2000.

Bołoz W., Etyka w reklamie, w: Percepcja reklamy. Zagadnienia psychologiczne, red. A. Strzałecki, Warszawa 1998.

Braun-Gałkowska M., Reklama telewizyjna a dzieci, „Edukacja i Dialog” 5 (1997).

Juszczyk S., Komunikacja człowieka z mediami, Katowice 1998.

Kossowski P., Dziecko i reklama telewizyjna, Warszawa 1999.

Kossowski P., Reklama i dziecko – pedagogiczny wymiar zjawiska, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 8 (1997).

Kwarciak B., Co trzeba wiedzieć o reklamie, Kraków 1999.

Laszczak M., Psychologia przekazu reklamowego, Kraków 1998.

Leszczuk-Fiedziukiewicz A., „Kindermarketing” po polsku – reklama dla dziecka?, „Edukacja medialna” 1 (2000)

Lis M., Pozorne dobro, ukryte zło: edukacja komercyjna w mediach, „Horyzonty Wychowania” 4 (2005) (7).

Marcalik M., Dziecko w świecie reklamy, „Wychowanie na co dzień” 4-5 (2000).

Papieska Rada ds. Środków Społecznego Przekazu, Etyka w reklamie, „L’osservatore Romano” 11 (1997).

Sareło Z., Media w służbie osoby. Etyka społecznego komunikowania, Toruń 2000.

Sobór Watykański II, Konstytucje, dekrety, deklaracje, Poznań 2002.

Wiścicki T., Reklama: wolność wyboru, wolność manipulacji, Warszawa 1997.

Published

2010-06-10

How to Cite

Adamczyk, Dariusz. 2010. “Advertising in the Life of a Child”. The Journals of Catechetical Formation 38 (2):51-56. https://zfk.diecezja.radom.pl/index.php/zfk/article/view/621.

Issue

Section

Psychological and pedagogical formation

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 6 > >> 

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.