Selected ICT tools in distance religion education

Authors

  • Aleksandra Turek The John Paul II Catholic University of Lublin

Keywords:

ICT, catechesis, online teaching, God, upbringing, religion

Abstract

Using ICT tools has a great impact for religion education today. Distance teaching and learning forces teachers of all subjects to increase their information and communi-cation technology competences. The article presents selected tools that are helpful in distance teaching such as: genial.ly, wordwall.net, LearningApps, kahoot, zoom.us. These tools are supposed to help create the whole lesson process and assimilate knowledge in an attractive way. The tools were selected according to their popularity among religion teachers, as well as the possibility of using them for free.

References

Budzoń D., Media, multimedia. Szanse i zagrożenia, http://www.edukator.org.pl/2003a/media/ pokaz.pps (dostęp: 25.04.2020).

Danieluk M., TIK w pigułce. Narzędziownik nauczyciela, Poznań 2019.

Dillenbourg P., The Evolution of Research on Digital Education, „International Journal of Artificial Intelligence in Education”26,544–560 (2016), https://doi.org/10.1007/s40593-016-0106-z(dostęp: 24.04.2020).

Kongergacja ds. Duchowieństwa, Ogólna Instrukcja Katechetyczna, 1971 r.

Kuczwał D., Internet w duszpasterstwie Kościoła Katolickiego, „Legnickie Studia Teologiczno-Historyczne” Rok IX, 2010 nr 1.

Łabendowicz S., Multimedialne pomoce dydaktyczne w katechezie, „Zeszyty Formacji Katechetów” 3/2013.

Łabendowicz S., Techniki multimedialne w katechezie, „Zeszyty Formacji Katechetów” 4/2014.

Mąkosa P., Advantages and disadvantages of digital education, „Biuletyn Edukacji Medialnej” 2/2013.

Mąkosa P., Mass media narzędziem, czy środkiem katechezy, w: Kiciński A. (red.), Katechetyka i katecheza u progu XXI wieku, Poznań 2007.

Mąkosa P., Nauczanie religii wobec cyfryzacji polskiej szkoły, „Roczniki Teologiczne”, Tom XLI, zeszyt 11, 2014.

Ogólnopolska Sieć Edukacyjna, dostęp: https://ose.gov.pl/czym-jest-ose (25.04.2020).

Pitler H., Hubbell E. R., Kuhn M., Efektywne wykorzystanie nowych technologii na lekcjach, Warszawa 2015.

Plebańska M., Potencjał technologii cyfrowej, w: Pyżalski J. (red.) Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele, Warszawa 2020.

Społeczeństwo Informacyjne w Polsce, https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/nauka-i--technika-spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-infor-macyjne-w-polsce-w-2019-roku,2,9.html (dostęp: 25.04.2020).

STRONY INTERNETOWE

Aplikacja Genial.ly, https://app.genial.ly/ (dostęp: 20.03.2020).

Aplikacja Kahoot , https://kahoot.com/schools-u/ (dostęp: 07.04.2020).

Aplikacja LearningApps, https://learningapps.org/ (dostęp: 20.03.2020).

Aplikacja Wordwall, https://wordwall.net/ (dostęp: 20.03.2020).

Aplikacja Zoom.us, https://zoom.us/ (dostęp: 07.04.2020).

Dominikanie, https://dominikanie.pl/ (dostęp: 30.04.2020).

Katecheza z Pomysłem, https://www.facebook.com/groups/katechezazpomyslem/ (dostęp: 17.03.2020).

Katolicka Agencja Informacyjna, https://ekai.pl/ (dostęp: 30.04.2020).

Komisja Wychowania Katolickiego, https://katecheza.episkopat.pl/ (dostęp: 30.04.2020).

Przystań Pelplin, https://przystanpelplin.pl/ (dostęp: 30.04.2020).

Strona Stolicy Świętej, http://www.vatican.va (dostęp: 30.04.2020).

Wydawnictwo Diecezjalne i Drukarnia w Sandomierzu, https://www.katechizmy.com.pl/ (dostęp: 25.04.2020).

Wydawnictwo Jedność, https://www.jednosc.com.pl/strefakatechety/zdalne-lekcje-religii(dostęp: 25.04.2020).

Wydawnictwo Św. Wojciecha, https://www.swietywojciech.pl/Strefa-katechety/Aktualnosci/Multibooki-sp-kl-1-8-materialy-do-pobrania (dostęp: 25.04.2020).

Wydział Katechetyczny Archidiecezji Krakowskiej, https://katecheza.diecezja.pl (dostęp: 30.04.2020).

Published

2020-09-08

How to Cite

Turek, Aleksandra. 2020. “Selected ICT Tools in Distance Religion Education”. The Journals of Catechetical Formation, no. 2-3 (September):97-105. https://zfk.diecezja.radom.pl/index.php/zfk/article/view/833.

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.