The formation of religion teachers for human development
Keywords:
religion teachersAbstract
The subject of upbringing is a human being. The process of upbringing involves supporting and guiding the human development. The whole knowledge regarding the building of the civilization of love, and the choice of spiritual and human values which relate to the ‘being’ aspect more require a great deal of persistence and self-mastering as one cannot live being inconsistent: demanding from others and society but living one’s own life as if everything was allowed. Demanding from oneself is seen as self-upbringing and choosing values such as: truth, justice and freedom, which help humans to express the ‘being’ aspect of their lives more fully. They allow man to follow the path of truth and retain the awareness of the necessity for self-development. Everything is indicated by the voice of conscience. It does not create laws but only interprets them. It is the human being who is responsible for the kind of conscience they have. The ethics of upbringing calls man to follow the path of truth.
References
Grzybek S., Elementy konstytutywne biblijnej radości, RBL Kraków, 1979, nr 5,
Kompendium Katechizmu Kościoła Katolickiego, Libreria Editrice Vaticana, 2005.
Powszechna Deklaracja Praw Człowieka, art. 1, [w:] Prawa człowieka, Bielsko-Biała 2005.
Rusiecki M., Osoba ludzka, „Wychowawca” nr 12 (239)/2012.
Włosiński M ., Włocławskie przeslanie Jana Pawła II do polskiej szkoły, [w:] Zeszyty Naukowe WSHE – Nauki Pedagogiczne, Tom XXVII, nr 8, Włocławek 2009.
Włosiński M., Biblia w formacji człowieka, „Zeszyty Formacji Katechetów” R. 7, nr 2 (2007).
Włosiński M., Pismo święte i jego wpływ na kulturę, „Studia Włocławskie” 6 (2003).
Włosiński M., Szkolna katecheza na tle projektu reformy systemu edukacji, [w:] Legnickie Wiadomości Diecezjalne, Legnica 1998.
Włosiński M., Szkolna katecheza w procesie kształcenia i wychowania ucznia w szkole na tle projektu reformy systemu edukacji, „Katecheta” nr 9 (1998).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 KATECHISTS' PERIODICAL

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.