Schools retreats. From kerygma to witness to the faith. A post-factum reflection
Keywords:
Schools retreatsAbstract
The article is of help to catechists and priests running retreats in organizing such meetings for school children and adolescents. The author starts with theconcept of school retreat and compares a few definitions. He uses an example of rich typology of retreat and points to the evaluation process of spiritual exercises. In the part concerning the rights and duties of participating in retreats the author gives arguments of the national and Church nature. Finally, the article treats about the stimulating methods used in retreat teaching and their content.
References
Dyk, S. Duch – Słowo – Kościół. Biblijny model ewangelizacji, Lublin 2007.
Gołąbek E., Ewangelizacyjne wyzwania dla katechezy, w: Nowa ewangelizacja w nowej katechezie, red. P. Mąkosa, Rzeszów 2013, cyt. za: J. Ratiznger, Nowa ewangelizacja.
Janiga S., M. Chmielewski, Rekolekcje szkolne w polskiej praktyce katechetycznej, „Biuletyn Edukacji Medialnej KUL” (1) 2013.
Janiga W., Rekolekcje szkolne-poszukiwanie nowych rozwiązań, „Zeszyty Katechetyczne” 1-2 (12) 2006.
Kochel J., Kerygmat jako treść nowej ewangelizacji, w: Nowa ewangelizacja w nowej katechezie, red. P. Mąkosa, Rzeszów 2013.
Mąkosa P., Katecheza młodzieży gimnazjalnej w Polsce. Stan aktualny i perspektywa rozwoju, Lublin 2009.
Mąkosa P., Kompetencje ewangelizatorów fundamentem nowej ewangelizacji, w: Nowa ewangelizacja w nowej katechezie, red. P. Mąkosa, Rzeszów 2013
Napiórkowski S.C., Jak uprawiać teologię, Wrocław 2002.
Pawłowski S., Zasady hierarchii prawd wiary. Studium ekumeniczno-dogmatyczne na podstawie najnowszej myśli teologicznej (1984-2003), Lublin 2004.
Potocki A., Wychowanie religijne w polskich przemianach, Warszawa 2007.
Przyczyna W., Rekolekcje dla dzieci wczoraj i dziś, w: Rekolekcje dla dzieci, red. W. Przyczyna, Kraków 1996.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 kwietnia 1992 roku w sprawie warunków i sposobu organizowania lekcji religii w szkołach publicznych (Dz. U. nr 36 z dnia 24 kwietnia 1992 r.) oraz modyfikujące rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 czerwca 1999 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i organizowania lekcji religii w szkołach publicznych (Dz. U. nr 67, poz. 753).
Skotarczak J., Rekolekcje szkolne w planie wychowawczym szkoły jako dni duszpastersko-wychowawcze. Uwagi katechety po ośmiu latach doświadczeń, w: Szkolne rekolekcje wielkopostne. Teoria i praktyka, red. A. Bałoniak, Poznań 1999.
Sokołowski P., Prawdy wiary, w: Encyklopedia katolicka, t. 16, Porpora – Reptowski, red. E. Gigilewicz, Lublin 2012.
Szpet J., Dydaktyka katechezy, Poznań 1999.
Szymkowiak R., Bomba w szkole. Poradnik rekolekcjonisty, Kraków 2012.
Vademecum katechety. Metody aktywizujące, red. Z. Barciński, Kraków-Lublin 2006.
Wrońska H., Możliwości ewangelizacyjne w szkolnym nauczaniu religii, w: Katecheza ewangelizacyjna. Poszukiwanie koncepcji, red. P. Mąkosa, Lublin 2010
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 KATECHISTS' PERIODICAL

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.