The teacher of religion as member of the teachers’ council: how to gain allies?
Keywords:
teacher of religion, teachers’council, interpersonal communication, building partnershipsAbstract
The aim of the article is to present the role of the teacher of religion as a member of the teachers’ council in the context of gaining allies to accomplish common objectives in school. The principles of effective communication and stages of building partnership between the teacher of religion and other members of the teachers’ council have been discussed. Moreover, the author of the article describes the personality traitsand skills which facilitate the engagement ina dialogue by members of the teachers’council.
References
Bolton R., People Skills. New York 1979.
Chałupniak R., Kompetencje katechety w zakresie komunikacji interpersonalnej, „Zeszyty Formacji Katechetów” 2015, R. 15, nr 4.
Conzemius A., J. O’Neill, With C. Commodore, with C. Pulsfus, The Power of SMART Goals: Using Goals to Improve Student Learning, Bloomington 2006.
Gaś Z.B., Szkolny program profilaktyki: istota, konstruowanie, ewaluacja, Warszawa 2008.
Hęćka I., Nauczyciele religii wobec rozwoju moralnego uczniów, In P. Rudnicki, B. Kutrowska & M. Nowak-Dziemianowicz (Eds.), Nauczyciel: misja czy zawód? Społeczne i profesjonalne aspekty roli, Wrocław 2008.
Jamrożek B., J. Sobczak, Komunikacja interpersonalna, Poznań 2000.
Łabendowicz S., Formacja katechetów na współczesne czasy. „Zeszyty Formacji Katechetów” 2015, R. 15, nr 4.
Nęcki Z., Komunikowanie międzyludzkie, Warszawa 1996.
Stala J., Umiejętność działania nauczyciela religii i katechety. Kierunki formacji kształtowania umiejętności pedagogiczno-katechetycznych, „Rocznik Teologii Katolickiej” 2011, tom X.
Stolarzewicz A., Najważniejsze to umieć znaleźć sojuszników, „Dziennik”, 2008.
Wysocka E., Komunikacja interpersonalna, w: Encyklopedia pedagogiczna XXI w., t. 2, red. T. Pilch, Warszawa 2006.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 KATECHISTS' PERIODICAL

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.