Online exhibitionism as a challenge for the process of upbringing
Keywords:
online, upbringingAbstract
The main goal of this paper is to present the problem of online exhibitionism. The article analyzes how and why people express themselves on the Internet, as well as what kind of personal information and details of their private lives they reveal. The author points to the dangers of posting online too many details of one’s private life, one’s feelings and most intimate experiences. The article also shows that the behavior described is particularly dangerous for children and young people, as well as advocates for media education for parents, carers, teachers and pupils themselves.
References
Brosch A., Autoprezentacja nastolatków w mediach społecznych, [w:] Oblicza Internetu. Sieciowe dyskursy. (Roz)poznawanie cyfrowego świata, pod red. M. Sokołowskiego, Elbląg, 2014.
Demel D., „Zapobieganie zachowaniom problemowym dzieci w Internecie jako zadanie dla Edukacji Medialnej”, (online), http://academicon.pl/sites/academicon.pl/files/wymiar_kulturowy_srodek01_10_demel.pdf, [dostęp: 28.04.2015].
Kurzępa J., Zagrożona niewinność. Zakłócenia rozwoju seksualności młodzieży, Kraków 2007.
Leary M., Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, Gdańsk 1999.
Mąkosa P., Katecheza młodzieży gimnazjalnej w Polsce. Stan aktualny i perspektywy rozwoju, Lublin 2009.
Szmajke A., Autoprezentacja, Niewinny spektakl dla siebie i innych, [w:] Złudzenia, które pozwalają żyć. Szkice ze społecznej psychologii osobowości, pod red. M. Kofta, T. Szustrowa, Warszawa 2001.
Szpunar M., Atrakcyjność interpersonalna i jej wpływ na budowanie wizerunku i interakcje z innymi, [w:] Rola informatyki w naukach ekonomicznych i społecznych. Innowacje i implikacje interdyscyplinarne, pod red. Z. Zielińskiego, WSH, Kielce 2009.
Tadeusiewicz R., Społeczność Internetu, Warszawa 2002.
www.facebok.com.
www.instagram.com.
www.twitter.com.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 KATECHISTS' PERIODICAL

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.